Stage Camping Weken - Reisverslag uit Nommern, Luxemburg van estrellaabal - WaarBenJij.nu Stage Camping Weken - Reisverslag uit Nommern, Luxemburg van estrellaabal - WaarBenJij.nu

Stage Camping Weken

Door: Estrella

03 Juli 2015 | Luxemburg, Nommern

Stage ervaring week 1&2

Samen met een goede vriendin van mij (Samantha) zal ik de komende 8 weken stage lopen op de camping Nommerlayen in Luxemburg.

De eerste 2 weken heb ik geholpen in de bar. Hier had ik het erg naar mijn zin. Tijdens de vrije dagen die we hebben gehad zijn wij naar Vianden en Trier geweest.

De aankomende 2 weken zal ik helpen in de camping winkel en bij de animatie.

Week 3&4

De bedoeling van deze 2 weken was dat we zouden ruilen van taken. We kamen er alleen na 3 dagen achter dat we de oude taken leuker vonden, en hebben gevraagd of we terug mochten gaan naar onze oude werkzaamheden. Dit vonden ze goed.

We zijn in week 4 ook een dag naar Trier geweest, dit is een grote stad in Duitsland. Helaas is na dit bezoek ook mijn camera gestolen.

Week 5&6

Ik heb mijn werkzaamheden nog steeds in de bar en doe nu ook op rustige avonden het restaurant in mijn eentje. Ik zit er ook over na te denken om mijn vervolgopleiding in die trant te doen. Voor de bar heb ik een dranken kaart ontworpen. Ik kreeg van veel mensen de vraag waarom wij die niet hadden, en heb toen zelf initiatief getoond. Dit werd goed ontvangen.

In week 5 kwamen Mirna & Romee ook op de camping stage lopen. Met zijn 4e zijn we nog een dag naar Luxemburg stad geweest.

Week 7&8

In week 7 moesten we heggen snoeien. Dit wordt een keer per half jaar gedaan. je werd in 'teams' van 2 gezet. Iemand die al in de buitendienst heeft gewerkt deed snoeien, de ander harkte de bladeren een meter van de heg vandaan later kwam Arie nog om met een zuigmachine de bladeren op te zuigen.

De laatste week heb ik mijn normale taken verricht. Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad en wil graag volgend jaar in de zomer komen werken. Ik vond het ook erg moeilijk om van iedereen afscheid te nemen.